Kontrowersyjne przemyślenia. Peak Oil i Housing Bubble. Filozofia, społeczeństwo, ekonomia. Polska vs USA. BLOG PRZENIESIONY NA SLOMSKI.US
RSS
środa, 27 sierpnia 2008
Polecam film o Wielkiej depresji 1929 :


wtorek, 26 sierpnia 2008
Podstawowa zasada skutecznego dzialania Policji jest wspoldzialanie z obywatelami. Gdy obywatele nienawidza Policji, przestepcy nabieraja spolecznej akceptacji, prawo nie jest szanowane i jakosc (czasem rowniez dlugosc) zycia spada. Policja staje sie nieskuteczna - brak informacji od obywateli uniemozliwia eliminowanie  przestepcow ze spoleczenstwa.

Caly problem polskiej Policji polega na tym, ze jest kierowana przez stado malp po lobotomii. Nikt nie potrafi lepiej prowadzic czarnego PR wobec siebie lepiej niz Policja.

Caly problem polskiego spoleczenstwa polega na tym, ze nie ma oddolnego ruchu kontroli Policji. Obywatele przyzwyczaili sie, ze Policja ich uciska, wiec sie po prostu nie nalezy dawac. Powinny byc strony internetowe pietnujace kryminalne zachowania Policji, media powinny potepiac patologie a prawnicy niszczyc pozwami zarowno Policje jak i wlasciwego policjanta. Polecam http://www.policewatch.org/ .

Kapitalnym przykladem istniejacej patologii jest drogowka. Formalnym celem istnienia tej sluzby jest zapewnienie bezpieczenstwa na drodze. Powszechnym odczuciem obywateli, glowna funkcja jest szykanowanie obywateli, wyszukiwanie drobnych uchybien typu przepalona zaroweczka/brak plastra i pakowanie za to mandatow. Ulubionym hobby jest ustawianie sie kolo znakow ograniczenia predkosci na szerokich arteriach. Zacheceni szalona iloscia pasow ruchu (2) kierowcy przekraczaja ograniczenie i bach ! Policjant wyskakuje z krzaczkow i jeden mandacik wiecej dla odwalenia dziennej normy. Dla smiesznie malego przychodu Skarbu panstwa rzad (w osobie ministra spraw wewnetrznych) antagonizuje obywatela ze sluzba, ktora ma go chronic.

Kapitalne jest pojecie 'rutynowej kontroli pojazdu', cos nieslychanego w cywilizowanych krajach. Dlaczego nie robic rutynowych kontroli pomieszczen mieszkalnych ? W koncu w 1 % mieszkan znajdzie sie zakazane przedmioty, wykrywalnosc drastycznie podskoczy. Mozna tez robic prewencyjne zatrzymywania, np. wyrywkowo zatrzymywac niektorych 20 latkow na 48 godzin. Czesc z nich sie do czegos przyzna. Ci co sie nie przyznaja, poznaja smak pierdla i naucza sie szacunku dla prawa. Nic tak nie wyleczy mlodej prostytutki z kurestwa, jak zbiorowy gwalt na posterunku. W razie czego zapraszam Policje do konsultacji, moge byc fontanna pomyslow.

A teraz rewolucyjna idea, mozna sie smiac. Wyobrazmy sobie jadacy 'pojazd mechaniczny', z przepalona zarowka. Zatrzymuje go patrol Policji i policjant tak sie zwraca do kierowcy 'Panie kierowco, ma pan niesprawne oswietlenie, ale tak sie dobrze sklada, ze mamy tu pare zapasowych zaroweczek, pomoge panu to zreperowac'. Szalenie smieszna wizja, nieprawdaz ?

Osobnym tematem jest umundurowanie Policji. Tradycyjne blekitne marynareczki zostaly wprowadzone w latach 40 i dla mnie kojarza sie nieodmiennie z mordowaniem AKowcow. Skad sie wzial pomysl na czarne mundury, nie mam pojecia, chyba z fascynacji Gestapo. Do tych czarnych mundurow brakuje tylko odpowiedniej czapki, choc wystarczy wziac czapke policyjna, zafarbowac ja na czarno, dodac trupia czaszke i pelen mundur Gestapo gotowy. Byc moze sa gdzies jeszcze na swiecie policjanci umundurowani w ten sposob, ale na pewno nie w polaczeniu z oczojebliwa kamizeleczka. Kolory czarny i oczojebliwy - to powinno stanowic sztandar Policji.
Jak wiedza zorientowani, USA jest bankrutem, bankructwo nieformalnie oglosily tez stany CA i NY. Czas na mniejsze jednostki organizacyjne. Pierwsi formalnie za ogloszeniem bankructwa opowiedzieli sie wyborcy z Vallejo, California (7 maja 2008)

Teraz czas na kolejne bankructwo. Tym razem miastem na celowniku jest Tyrone, Georgia. Miasto wydaje 275 000 $ miesiecznie, majac przychodu tylko 55 000 $. Na poczatku roku 2009 spodziewane sa duzo wieksze przychody z tytulu podatkow od nieruchomosci, ale nie wiadomo, czy miasto bedzie w stanie dotrwac do tego momentu.

Wrocmy przez chwile do sytuacji rzadow stanowych. Obecny kryzys ekonomiczny, spowodowany glupota politykow (szastaniem pozyczona kasa), jest istotnym zagrozeniem dla przyszlosci Stanow.

W pewnym momencie, gdy sytuacja okaze sie naprawde napieta, zaczna pojawiac sie pytania - ile nasz stan odprowadzama do budzetu federalnego, a ile dostajemy z powrotem. Oczywiscie kazdy stan dostaje mniej niz wysyla, bo rzad federalny obsluguje zadluzenie i szasta pieniedzmi na zbrojenia. Nastepnym krokiem beda propozycje odciecia sie od federacji i zrobienia wlasnego panstwa, w ktorym politycy beda juz zupelnie inni, dla odmiany uczciwi i odpowiedzialni. Jest to o tyle latwe, ze rzad stanowy ma sporo ludzi pod bronia (Gwardia Narodowa). Jest tez precedens Porto Rico, ktore od lat unika wlaczenia do Unii, nie chca placic podatkow federalnych, lecz wylacznie czerpac przywileje z posiadania amerykanskich paszportow. Oczywiscie rzad federalny nie bedzie sie biernie przygladal i bedziemy mieli Gruzje w Gruzji (Gruzja to po ang. Georgia, czyli jedna nazwa oznacza panstwo w Azji i stan w USA).

Kolejnym pomyslem, ktory zaswita w glowach politykow stanowych to wlasna waluta. Skoro rzad federalny oglosi ktoregos dnia niewyplacalnosc i nastapi faza hiperinflacji, rzady beda chcialy proklamowac wlasna walute, ktora bedzie oparta na jakims metalu i 'zawsze bedzie wymienialna na ten metal po ustalonym kursie i nigdy juz nie dojdzie do takiej sytuacji jak z dolarem'.

USA maja w swojej historii monetaryzmu takie przypadki. W czasach Wojny o niepodleglosc stany drukowaly swoja kase, zwana 'continental'. Poniewaz go drukowaly bez ograniczen, nastepowalo zjawisko hiperinflacji i powstalo stwierdzenie 'not worth a continental' czyli 'nie wart zlamanego szelaga'. Potem zaczeto bic monety z prawdziwego metalu i przez 200 lat sytuacja monetarna byla ustabilizowana. Potem Nixon oglosil, ze dolar nie jest objety parytetem zlota i nastapil swobodny spadek wartosci dolara.

Moral jest z tego nastepujacy: KUPUJ DOLARY, TO NAJPEWNIEJSZA INWESTYCJA, HAHAHAHA. Najlepiej potem napchaj je do materaca i przechowuj przez lata, bedzie na podpalke. Dzieki temu rzad USA bedzie mogl nadal emitowac banknoty, czyli jakby wystawiac czeki, ktorych nikt nie realizuje. Dzieki temu moje zycie w USA bedzie latwiejsze i przyjemniejsze. God bless !
News z WP.PL --->>> Polskie spółki zachęcane przez resort skarbu chcą razem szukać ropy i gazu na szelfie norweskim - dowiedziała się gazeta "Parkiet".

W ocenie MSP, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo oraz Grupa Lotos (Skarb Państwa ma odpowiednio 84,7 i 58,8 proc. głosów na WZA), powinny współpracować przy poszukiwaniach i wydobyciu ropy oraz gazu w Norwegii i innych krajach.

Z informacji "Parkietu" wynika, że obie firmy takie rozmowy już prowadzą. Co więcej, wkrótce mogą też przedstawić szczegóły dotyczące wspólnych przedsięwzięć. Prawdopodobnie kupią razem koncesje na szelfie norweskim. Analitycy uważają tę współpracę za korzystną.

A ja uwazam to za glupote i marnowanie pieniedzy. Jak wiadomo Norwegia w 2000 roku osiagnela Peak Oil i teraz produkcja bedzie nieodwracalnie spadac.

Prosze zwrocic jak poszczegolne pola naftowe maja charakterystyke dzwona. Po dodaniu wszystkich pol naftowych otrzymujemy globalny wykres dzwonowy dla calej Norwegii.


poniedziałek, 25 sierpnia 2008
Kosztem 20 milionow E ma byc uruchomiona produkcja pierwszego polskiego samochodu elektrycznego SAM. Ten 'samochod' wyglada tak :



Tak wyglada prawdziwy, profesjonalny samochod elektryczny :



Gdyby to nie bylo tak zenujace, byloby calkiem smieszne. Jak w Misiu - 'to jest nasz mis, na miare naszych mozliwosci, i jestesmy z niego dumni !'

Potega polskiej mysli inzynierskiej oraz stylistyka - powalaja. Smiech moze byc poteznym orezem w polskich rekach.
niedziela, 24 sierpnia 2008
Film, ktory musisz zobaczyc. Czy owce w koncu sie przebudza ? Chwilowo nie dostepny w sieciach P2P.


Choroby cywilizacyjne sa nazywane 'epidemia 20 wieku'. Zaburzenia znane z pojedynczych wypadkow 100 lat temu dzis sa udzialem duzej czesci populacji. Nieprawda jest, ze ludzie zapadaja dzis na te choroby, na ktore dawniej nie zapadali, bo nie dozywali dostatecznie sedziwego wieku. Starzenie spoleczenstwa tlumaczy wieksza ilosc przypadkow raka, ale zupelnie nie tlumaczy takich zaburzen jak alergie czy astma, ktore sa dzis powszechne wsrod dzieci.

Niepokojace jest lekcewazenie i bezradnosc medykow. Brak jest dokladnego zrozumienia jakie jest zrodlo chorob, brak jest wyjasnienia dlaczego nagle nastapil wzrost wystepowania tych chorob. Jedyne wytlumaczenie jakie mozna uzyskac jest proste i pochodzi z prostego toku myslenia - cos przez osatnie 100 lat zmienilo sie w otoczeniu czlowieka, czegos dawniej nie bylo i dzis jest - i to cos jest czynnikiem chorobotworczym. Glownym podejrzanym sa srodki chemiczne.

Lekcewazenie i brak wiedzy jest zgubny. Leczenie, na ktory moze dzis liczyc chory jest wylaczenie objawowe. Tabletki na astme rozkurczaja oskrzela, a tabletki na alergie hamuja produkcje histaminy w komorkach. By wyleczyc chorego trzeba usunac przyczyne choroby (patogen) z naszego otoczenia. Az chce sie podejrzewac spisek firm farmaceutycznych, po co leczyc ludzi i niszczyc sobie rynek zbytu, gdy mozna dziesiatkom milionow ludzi sprzedawac po pare tabletek dziennie.
Kampania nabiera pedu. W mediach mnostwo negatywnych spotow Mccaina. Obama probuje kontratakowac, ale czy spoty z wyksztalciuchami przekonaja motloch ?



Przyjazn do grobowej deski wyglada tak :



Mam nadzieje, ze zdjecia te beda jak wloski 'pocalunek smierci'.
sobota, 23 sierpnia 2008
Uwielbiam Detroit. To miasto zawsze przoduje w USA. 100 lat temu powstawal tu przemysl samochodowy. Dzis miasto jest przykladem upadku czekajacego miasta w USA. Detroit zawsze przeciera szlak i ukazuje przyszlosc Ameryki. Zdjecia opuszczonych dzielnic dla przypomnienia :



Merem Detroit byl do niedawna Kwame Malik Kilpatrick



Kweme to bardzo ciekawa postac. Mial 31 lat, gdy wygral wybory i zostal najmlodszym merem Detroit w historii i jedynym postawionym w stan oskarzenia w czasie kadencji. Kweme obecnie przebywa w wiezieniu, zostal oskarzony o osiem przestepstw, za kazde grozi mu po 15 lat wiezienia. Na razie prokuratura oskarza go tylko o klamstwo po przysiega, zle prowadzenie urzedu (szkoda ze w Polsce nie ma takiego paragrafu) i utrudnianie dochodzenia. Byc moze oskarzenia te zostana rowniez uzupelnione o zarzut zabojstwa. Kweme jest uwiklany w tak wiele roznych skandali i przekretow, ze mozna by wymieniac je bardzo dlugo.

Ponizej Christine Beatty, kochanka Kweme, z ktora wymienil kilkanascie tysiecy SMSow, opublikowanych pozniej ku uciesze wyborcow i zdziwieniu zony Kweme.



Zreszta zona Kweme, Carlita Kilpatrick, brzydka nie jest. Moze dlatego Kweme wyludzal setki tysiecy publicznej kasy i przelewal ja na konta zony ...



W rankingu nowoczesnosci i postepu Chicago znajduje sie zaraz za Detroit. Od lat prokuratorzy probuja zlapac za dupe mera Chicago, Ryska Deley'go



O Ryskach wiadomo, ze sa fajne chlopaki, ale rowniez sprytne chlopaki. Rychu kilka razy mial okazje okazac zimna krew i opanowanie, np. gdy sad skazal jego kumpa Toniego Rezko za oszustwa i lapowkarstwo. Rychu jest przyjacielem poprzedniego gubernatora stanu Illinois, Georga Ryana, odsiadujacego wyrok za najrozmaitsze przekrety, jakich dopuszczal sie w swoim urzedzie. Na Rycha prokuratura nie ma na razie zadnych mocnych kwitow.
środa, 20 sierpnia 2008
Szczupli zyja dluzej ! To dobra wiadomosc dla przyszlych emerytow, na pewno beda zyc dluzej !

Reforma emerytalna zostala w Polsce przeprowadzona dlatego, ze panstwo stanelo w obliczu grozby niemoznosci wyplacania emerytur. System oparty na solidarnosci spolecznej opieral sie na mlodym pokoleniu placacym swiadczenia emerytom. Rosnaca dlugosc zycia emerytow i niski przyrost naturalny spowodowal zapasc systemu - skladki nie pokrywaly wyplat.

Emeryci sa dzis zbulwersowani - gdzie podzialy sie ich skladki. To pytanie nalezy zadac czlonkom KC PZPR, krecacym pierdolnikiem za komuny. Domyslac sie mozna, ze skladki te poszly na wyplaty swiadczen, na budowe przemyslu oraz na zakup czolgow w Zwiazku Radzieckim.

W efekcie kandydaci na emerytow sa w niewesolej sytuacji. Powoli sprawdzaja sie moje prognozy, ze emerytur w ogole nie bedzie. W sytuacji, gdy nowe pokolenie emerytur placi starszym i tylko odrobine inwestuje - emerytury beda glodowe. Obecnie emeryci dostaja okolo 75 % ostatniej pensji, w nowym systemie dostawac beda 50 %. To juz oznacza glod.

Mialo byc fajnie, a wyszlo jak zwykle. Przyczyny porazki sa prozaiczne:
- wyplaty starych emerytur powinny byc w calosci przejete przez panstwo, a nowe skladki w calosci inwestowane
- nowe skladki powinny byc do dyspozycji emeryta w szerokim zakresie inwestowania, nie tylko w zakresie tuzina zlodziejskich OFE
- rolnicy powinni placic skladki emerytalne na normalnych zasadach
- nalezy promowac oszczedzanie w III filarze, czyli niezaleznie od systemu panstwowego
- Peak Oil i swiatowe zalamanie gospodarcze utrudnia uzyskanie dobrych wynikow inwestowania przez OFE

Wnioski - nie ufac absolutnie zadnemu panstwu. Ci, ktorzy skladaja obietnice, przy okazji nastepnych wyborow beda w opozycji. Trzeba wziac sprawy we wlasne rece, zaprzestac placic skladek i podatkow i inwestowac we wlasnym zakresie.

 
1 , 2 , 3